Pandemija Covid-19 virusa primorala je škole u mnogim državama širom sveta da pređu na onlajn nastavu. U Srbiji je ovakav oblik nastave prisutan već nedelju dana. Učenici, a i nastavnici su imali iskustva sa ovakvom situacijom kada smo zbog istog razloga nastavu pratili od 16-og marta pa do kraja školske 2019/2020. godine na RTS platformi „Moja škola“ kao i određenim RTS programima.
Učenicu drugog razreda gimazije Ivanu Vijorović pitali smo kako se učenici snalaze s onlajn nastavom. Njeno zapažanje možete pročitati u nastavku teksta.
„Praćenje nastave od kuće može se činiti idealnim iz više razloga, ali ipak ovakav oblik nastave nije pogodan za svakoga. Prva prepreka sa kojom su se pojedini učenici suočili jeste neopremljenost porodice IKT uređajima. Nedostatak socijalnog kontakta takođe stvara veliki problem, ali ipak smo svesni da se moramo prilagoditi trenutnoj situaciji. Mnoga istraživanja pokazuju da onlajn obrazovanje za posledicu ima zbunjenost kod učenika i gubitak zainteresovanosti za učenje, zato je samoorganizacija bitan faktor u ostvarivanju dobrih rezultata i otklanjanju ovih posledica. Mišljenje većine učenika jeste da onlajn nastava nema dobrih strana, što nije u potpunosti tačno. Jedna od prednosti ovog načina usvajanja gradiva jesu već snimljena predavanja koja učenik može da pregleda kada hoće i naravno uvek da vrati ukoliko nešto nije najbolje razumeo. To funkcioniše samo ukoliko je učenik ulogovan preko posebne platforme za učenje. Takođe prednost je i odloženo učenje, tj. mogućnost da se učenju posvetimo u skladu sa svojim raspoloživim vremenom. Onlajn nastava jeste korisna i praktična ali ne može zameniti tradicionalan model obrazovanja prvenstveno zbog toga što prisustvujemo časovima i automatski nešto zapamtimo, a nedoumice možemo razjasniti istog trenutka licem u lice.
Svidela nam se onlajn nastava ili ne, nadamo se da će se sve uskoro vratiti u normalu, a na nama je da budemo strpljivi i odgovorni.“