Светски дан језика обележен у нашој школи

Радионица поводом Светског дана језика, 26. септембра, одржана је у школској библиотеци. Дискусију о значењу матерњег и страног језика у свакодневном животу водило је 16 ученика и 9 професора.

Ученици су, на захтев професора, износили своје мишљење о могућем унапређењу наставе и иновацијама везаним за часове језика.

Светски дан језика се обележава од 26. сепрембра 2001. године, а главни циљ овог дана је стварање свести и подсећање на то колико је битно познавање и коришћење матерњег језика.
Ове године је у СШ „Никола Тесла“ обележен Светски дан језика на јако користан и занимљив начин. Окупљању су присуствовали професори енглеског и српског језика, ученици гимназије и други просветни радници наше школе. За сат времена, колико је окупљање трајало, присутни си имали прилике да се упознају и разговарају о многобројним темама, међу којима су:
1. шта ученици мисле о градиву и начину предавања професора српског и других језика;
2. подједнака важност граматике и фонда речи неког језика;
3. зашто језик представља обележје и културу једне нације;
4. на који начин глобализација језика све више утиче на промену и смањивање речи српског језика, мењајући их страним изразима (поготово енглеским);
5. дискусија о читању класичних књига и књига преко интернета;
6. вазност читања књига ради богаћења речника и ума;
7. начин на који језик (говор, правопис, итд.) представља човека као личност.

Посебно је разматрана тема о недовољном фонду часова српског језика. У другим земљама ученици имају и по осам часова матерњег језика. Постављено је питање да ли смо задовољни начином предавања и како то побољшати. Било је речи и о томе да ли се језик може учити преко интернета, да ли користити преводиоце за стране језике и интерпретације за матерњи језик. Преводиоци су непоуздани јер дају буквални превод тако да се губи смисао текста. Боље је читати дела и вршити анализу дела, него користити интерпретације јер не постоје подаци о њиховим ауторима и њиховој компетентности. Посебно је истакнут значај Вука Караџића за развијање нашег матерњег језика.

Поред ових, присутни су имали прилике да се дотакну и теме о општем начину образовања у српским школама и дошли су до закључка да има много ствари на којима треба порадити, као на пример: преопширно градиво и избегавање суштине појединих лекција због недостатка времена, потреба за модернизацијом наставе, лош начин оцењивања ученика, недовољан фонд часова српског језика за оволику количину градива и слично.

Објављено у Актуелности и означено , , , .