НАСТАВА НА ДАЉИНУ

Оперативни планови рада наставника, по наставним предметима на недељном нивоу обухватају податке о програмским садржајима који се реализују кроз наставу на даљину и начинима комуникације и праћења. Образац оперативног плана наставника, по наставним предметима је сачинило Министарство и представља обавезујућу форму у планирању (Prilog 1_Operativni plana rada nastavnika). Оперативни планови наставника се не достављају Школској управи већ су део интерне евиденције школе о оствареном планирању и реализацији образовно-васпитног рада наставе на даљину. Сугеришемо свим школама да оперативно планирање наставника раде обједињено, по разредима и на нивоу актива наставника разредне, односно предметне наставе, како би се избегло непотребно дуплирање сличних планова.

Код попуњавања табела за израду Оперативног плана рада наставника битно је да се наведу програмски садржаји / наставне јединице које ће се додатно реализовати како би се остварио план наставе и учења, водећи рачуна о садржају реализације часова који се одржавају преко ТВ канала и сервиса РТС планета. У табели оперативног плана рада наставника битно је навести активности и поступке у остваривању комуникације наставника са ученицима, начин њиховог ангажовања и начин праћења оствареног предовања и постигнућа ученика.

Вођење евиденције о оствареном образовно-васпитном раду (школски дневник) треба наставити уредно и ажурно у школама где се ради есДневник.

У поља за садржај дневне реализације по наставним предметима и разредима треба уности садржај часова реализованих преко ТВ  канала и сервиса РТС планета, као и садржаје часова осталих наставних предмета, који су реализовани на други начин. У пољу за напомене бележи се начин реализације. Реализација наставе на даљину се остварује према већ утврђеним наставним плановима и програмима (Школски програм установе), тако да садржај реализације, по наставним предметима, одговара ономе што је планирано.

Планирање образовно-васпитног рада на даљину за ученике у подршци, са којима се бразовно-васпитни рад спроводи по индивидуалном образовном плану (ИОП1, ИОП2 И ИОП3), треба вршити на формату седмичног оперативног плана наставника (Prilog 1_Operativni plana rada nastavnika).

Израђени седмични планови се достављају Школској управи Зајечар првог радног дана за текућу седмицу (ДОСТАВЉАЊЕ ПЛАНОВА НА МЕЈЛ ШКОЛЕ ЈЕ ДО СУБОТЕ  КАКО БИХ ИМАО ВРЕМЕНА ДА ИХ СВЕ ОБЈЕДИНИМ И ПОСТАВИМ НА ШКОЛСКИ САЈТ).

Оперативни план за период 17 – 21.03. који сте већ доставили треба ускладити са формом препорученог обрасца и доставити до 23.03.2020. Школској управи Зајечар (ДОСТАВЉАЊЕ ПЛАНОВА НА МЕЈЛ ШКОЛЕ ЈЕ ДО 22.03.2020. КАКО БИХ ИМАО ВРЕМЕНА ДА ИХ СВЕ ОБЈЕДИНИМ).

ПО ИСТЕКУ СВАКЕ НАСТАВНЕ СЕДНИЦЕ ПОНОВО ШАЉЕТЕ ИСТЕ ОПЕРАТИВНЕ ПЛАНОВЕ СА ПОПУЊЕНОМ ПОСЛЕДЊОМ КОЛОНОМ – БЕЛЕШКЕ О РЕАЛИЗАЦИЈИ.

Prilog 1_Operativni plana rada nastavnika

 

Microsoft Teams – платформа за наставу на даљину

Oбавештавамо Вас да је у припреми платформа Microsoft Тeams прилагођена за учење на даљину (са осталим услугама Microsoft Office 365) коју Министарство просвете, науке и технолошког развоја успоставља и администрира у сарадњи са компанијом Microsoft. Платформа се успоставља за потребе школа и погодна је за израду образовних материјала и учење на даљину. Напомињемо да је компанија Microsoft учинила платформу бесплатном за све школе у Републици Србији, како у току кризног периода, тако и касније.

У наредних неколико дана Министарство просвете, науке и технолошког развоја ће свим школама доставити довољан број приступних налога, тако да сви наставници и ученици могу да користе ову платформу за удаљено извољење наставе. Налози ће бити достављени путем мејла који је школа у информационом систему Доситеј определила за комуникацију са Министарством, након чега ће одговорне особе у школама дистрибуирати налоге наставницима и ученицима (ученицима ће се анонимизирани налози достављати посредством разредног старешине и родитеља).

Како би се наставницима олакшало коришћење поменуте платформе, поред упутстава која су доступна на адреси https://rasporednastave.gov.rs/alati-uputstva.php, припремљене су и одговарајуће онлајн обуке за наставнике. Предвиђено је да онлајн обуке почну од петка 20.3.2020. године и намењене су првенствено наставницима. Распоред обука за март 2020. је дат у наставку, заједно са кратким упутством за приступ обукама. У припреми су и видео упутства за рад са платформом, која ће у наредних дан-два постати доступна на истој адреси на којој су већ доступна текстуална упутства.

Напомињемо да је платформа изузетно погодна за припрему дигиталних садржаја, за интерактивну онлајн наставу, размену садржаја, постављање задатака и прикупљање решења и одговора. Платформа омогућава коришћење веб апликација Word, Excel, OneNote, Outlook, Teams, као и других апликација доступних у пакеду MS Office 365.

У складу са наведеним, неопходно је да информацију о обукама за коришћење платформе што пре проследите свим наставницима у Вашој школи, те да у наредних неколико дана очекујете поруку (e-mail) са параметрима за приступ платформи за све наставнике и ученике у Вашој школи.

 

Срдачно,

Сектор за дигитализацију у просвети и науци

 

 

Распоред обука на даљину за удаљено учење на Office 365 платформи (фокус на Teams платформу прилагођену учењу на даљину)

 

Преноси предавања су јавни, а за приступ је потребно инсталирати Teams апликацију доступну на овој вези, и покренути линк из прозора интернет прегледача.

 

 

ПЕТАК 20.3.2020.  Преглед Office 365 апликација и дељење докумената кроз Teams и OneDrive

Пренос предавања уживо за наставнике на коме ће бити дат преглед услуга доступних на платформи Office 365 и бити направљен увод у дељење докумената кроз веб апликације Teams и OneDrive.

11.00-12.30 Линк за приступ преносу обуке уживо у 11 сати

19.00-20.30 Линк за приступ преносу обуке уживо у 19 сати

 

СУБОТА 21.3.2020.  Приступ Teams веб апликацији и основни рад са ученицима у Teams-у

Пренос предавања уживо за наставнике на коме ће бити дати сценарио рада са ученицима у Teams-у прилагођеном настави на даљину.

 

11.00-12.30 Линк за приступ преносу обуке уживо у 11 сати

19.00-20.30 Линк за приступ преносу обуке уживо у 19 сати

 

ПОНЕДЕЉАК 23.3.2020  Преглед Office 365 апликација и дељење докумената кроз Teams и OneDrive

Пренос предавања уживо за наставнике на коме ће бити дат преглед услуга доступних на централизованој платформи Office 365 и бити направљен увод у дељење докумената кроз веб апликацијеTeams и OneDrive.

 

11.00-12.30 Линк за приступ преносу обуке уживо у 11 сати

19.00-20.30 Линк за приступ преносу обуке уживо у 19 сати

 

 

УТОРАК 24.3.2020. Рад у веб апликацији OneNote-u као дигиталној бележници и веза са Teams централним чвориштем за наставу на даљину

Пренос предавања уживо за наставнике на којем ће бити представљен рад дигиталне бележнице OneNote и њено повезивање са Teams централним чвориштем за учење на даљину.

 

11.00-12.30 Линк за приступ преносу обуке уживо у 11 сати

19.00-20.30 Линк за приступ преносу обуке уживо у 19 сати

 

 

СРЕДА 25.3.2020. Препоруке и идеје за припрему наставе на даљину

Пренос предавања уживо за наставнике на којем ће бити дате препоруке за припрему наставе на даљину: различити сценарији, чести проблеми и могућа решења, ресурси за стручно усавршавање наставника.

11.00-12.30 Линк за приступ преносу обуке уживо у 11 сати

19.00-20.30 Линк за приступ преносу обуке уживо у 19 сати

 

ЧЕТВРТАК 26.3.2020.  Приступ Teams веб апликацији и основни рад са ученицима у Teams-у

Пренос предавања уживо за наставнике на коме ће бити дати сценарио рада са ученицима у Teams-у прилагођеном настави на даљину.

 

11.00-12.30 Линк за приступ преносу обуке уживо у 11 сати

19.00-20.30 Линк за приступ преносу обуке уживо у 19 сати

 

СУБОТА 28.3.2020. Рад у веб апликацији OneNote-u као дигиталној бележници и веза са Teams централним чвориштем за наставу на даљину

Пренос предавања уживо за наставнике на којем ће бити представљен рад дигиталне бележнице OneNote и њено повезивање са Teams централним чвориштем за учење на даљину.

 

11.00-12.30 Линк за приступ преносу обуке уживо у 11 сати

19.00-20.30 Линк за приступ преносу обуке уживо у 19 сати

 

ПОНЕДЕЉАК 30.3.2020. Препоруке и идеје за припрему наставе на даљину

Пренос предавања уживо за наставнике на којем ће бити дате препоруке за припрему наставе на даљину: различити сценарији, чести проблеми и могућа решења, ресурси за стручно усавршавање наставника.

 

11.00-12.30 Линк за приступ преносу обуке уживо у 11 сати

19.00-20.30 Линк за приступ преносу обуке уживо у 19 сати

 

Ауторска права на интернету

Свако од нас је некада негде објавио фотографију коју смо једноставно скинули из претраге на Гоогле-у. Да ли сте тада размишљали о томе да вас аутор те фотографије може тужити и брзином нетипичном за државу у којој живимо добити на суду, а онда наплатити од вас цифру од које би вам се вртело у глави? Нисте? Требало би, јер се то дешава стално, јер је то потпуно нормално, јер тако и треба да буде. Ми и даље нисмо довољно дигитално писмени да би нам и пало на памет да о таквим стварима нешто научимо. Овај текст озбиљно схватите, јер се лако може десити да вам једна оваква ситуација буквално угаси комплетан бизнис у који сте можда уложили све што имате.

Како да користите материјале са Интернета, а да не повредите ауторска права?

То што сте било ком садржају на интернету бесплатно приступили не значи да текст, слика или видео коју ту видите не подлеже прво ауторским а онда и неким другим правилима. Напротив, највећи број садржаја је забрањен за даље коришћење. Неке од категорија дела, које могу бити предмет заштите ауторских права, а која ћете пронаћи на Интернету су: књижевна дела, музичка дела (укључујући и текстове песама), драмска дела (укључујући и пратећу музику), филмска, аудиовизуелна дела и звучни записи, фотографије, цртежи и скице и рачунарски програми.
У овом послу, дефинитивно највећи проблем можете имати са недостатком одговарајућих фотографија. Уколико ово о чему смо писали не знате, отишли би на Гоогле, пронашли неку слику, скинули је и објавили. Закључили смо да то не сме да се ради. Овај проблем ћете решити или на најбољи могући начин, а то је да користите искључиво фотографије чији сте власници – што је тешко и обично скупо, или тако што ћете слике скидати са сајтова који поседују базе фотографија слободних за коришћење, као што су pexels.com ili pixabay.com.

 

ДИНАМИКА ДОСТАВЉАЊА ОПЕРАТИВНИХ СЕДМИЧНИХ ПЛАНОВА

до суботе 25.04.2020. – оперативни план за период 21.04.-24.04. (са попуњеном колоном – белешке о реализацији)
до суботе 25.04.2020. – оперативни план период 27.04.-30.04.
до петка 01.05.2020. – оперативни план за период 27.07.-30.04. (са попуњеном колоном – белешке о реализацији)
до петка 01.05.2020. – оперативни план за период 04.05.-08.05.  напомена: уторак 05.05.2020. ради се по распореду за понедељак
до суботе 09.05.2020. – оперативни план за период 04.05.-09.05. (са попуњеном колоном – белешке о реализацији)
до суботе 09.05.2020. – оперативни план за период 11.05.-15.05. напомена: среда 13.05.2020. ради се по распореду за понедељак
до суботе 16.05.2020. – оперативни план за период 11.05.-15.05. (са попуњеном колоном – белешке о реализацији)
до суботе 16.05.2020. – оперативни план период 18.05.-23.05. напомена: четвртак 21.05.2020. ради се по распореду за понедељак
до суботе 23.05.2020. – оперативни план за период 18.05.-22.05. (са попуњеном колоном – белешке о реализацији)
до суботе 23.05.2020. – оперативни план период 25.05.-29.05.
до суботе 30.05.2020. – оперативни план за период 25.05.-29.05. (са попуњеном колоном – белешке о реализацији)
до суботе 30.05.2020. – оперативни план период 01.06.-05.06.
до суботе 06.06.2020. – оперативни план за период 01.06.-05.06. (са попуњеном колоном – белешке о реализацији)
до суботе 06.06.2020. – оперативни план период 08.06.-12.06.
до суботе 13.06.2020. – оперативни план за период 08.06.-12.06. (са попуњеном колоном – белешке о реализацији)
до суботе 13.06.2020. – оперативни план период 15.06.-19.06.
до суботе 20.06.2020. – оперативни план за период 15.06.-19.06. (са попуњеном колоном – белешке о реализацији)
 

 

Корисни линкови – настава на даљину

 

Поштоване колегинце и колеге,
упућујемо вас на интернет странице Министарства, где су постављене корисне информације у вези са питањима организације и реализације наставе на даљину.

Оцењивање и праћење напредовања ученика током учења на даљину – http://www.mpn.gov.rs/ocenjivanje-i-pracenje-napredovanja-ucenika-tokom-ucenja-na-daljinu/

Бесплатни дигитални садржаји на новом порталу Дигитална солидарност – http://www.mpn.gov.rs/besplatni-digitalni-sadrzaji-na-novom-portalu-digitalna-solidarnost/

Учење од куће за ученике који раде по Индивидуалном образовном плану – http://www.mpn.gov.rs/ucenje-od-kuce-za-ucenike-koji-rade-po-individualnom-obrazovnom-planu/

Упућујемо вас на ове линкове јер верујемо вам могу помоћи да лакше организујете и реализујете активности кроз наставу и учење на даљину.

 

Microsoft Teams

У прилогу ове поруке је архива (фајл са компримованим садржајем) која садржи налоге за све наставнике и ученике у Вашој школи. Налози су намењени за приступ апликацији Microsoft Teams за потребе удаљеног извољења наставе.

За сваки налог дати су корисничко име и лозинка. Приликом приступа апликацији на адреси https://teams.microsoft.com користи се адреса електронске поште која се добије када се на корисничко име надовеже „@eprosveta.ac.rs“ (без наводника). Исто важи и за наставничке и за ученичке налоге.

У архиви се налази једна табела (Excel) са налозима за наставнике (за све оне којима је налог потребан према уносима у Доситеј) и по једна табела (Excel) за свако одељење са налозима за ученике у одељењу.

Табела са налозима за наставнике се зове „_nastavnicki_nalozi“. Директор је дужан да сваком наставнику достави његово корисничко име и лозинку.

Директор је такође дужан да табеле са налозима за ученике подели разредним старешинама (сваком разредном старешини треба послати једну табелу која се односи на његово одељење). Уколико је школа унела ажурне податке у Доситеј, табелу за одређено одељење ће препознази по имену и презимену разредног старешине. Табела у називу има и информацију о разреду за који је припремљена (у наставку је дат пример), што је неопходно проверити пре слања табеле разредном старешини. Разредне старешине су дужне да налоге (корисничко име и лозинку) доставе ученицима посредством родитеља. Препоручујемо да разредни старешина у табелу са налозима ученика упише име и презиме ученика којем је дао налог и да исту чува за своје потребе као и за потребе школе (допуњену табелу није потребно слати било коме). Препоручујемо да се налози од почетка табеле редом додељују ученицима по редоследу којим су уписани у званичне евиденције које школа води.

Пример назива фајла са одељењима:

„ucenici_petar_petrovic_233927_66_r8os_o1_“

– Разредни старешина је Петар Петровић
– r8os – 8 разред основне школе (може да буде и гим – гимназија, сс – средња стручна и комбиновано – за комбиновано одељење)

– o1 – Редни број одељења који је јединствен на нивоу школе и разреда, али нема никакве везе са ознаком (називом) одељења у школи

 

Напомињемо да су упутства доступна на адреси https://rasporednastave.gov.rs/alati-uputstva.php
Упутства ће најкасније у току понедељка 23.03. бити проширена корацима за формирање одељења у којима касније може да се организује настава.

Напомињемо и да коришћење ове платформе није обавезујуће, али се од школа у ванредном стању очекује да користе неку од платформи које су прилагођене образовању и омогућавају удаљено одржавање наставног процеса (школе које користе неку од платформи погодних за размену порука у групама могу и даље да користе исту платформу за потребе организовања, али се препоручује и коришћење неког напреднијег алата попут наведено). Коришћење платформе је потпуно бесплатно и за наставнике и за ученике.

 

Информације о злоупотреби google учионице

У складу са специфичностима организовања онлајн  наставе у време пандемије вирусом и узимајући у обзир праћење понашања ученика, молимо Вас да наставници и стручни сарадници посебну пажњу обрате на могуће непримерено понашање ученика на платформама за учење (различити облици дигиталног насиља, непримерени коментари и др.).

    Школа је у обавези да обавести родитеље ученика да обрате пажњу на садржаје које ученици постављају током процеса онлајн учења, те да их информише да ће непримерено понашање ученика утицати на  оцену из владања на крају школске године.

    Потребно је да наставници и стручни сарадници подсете ученике на правила понашања на онлајн платформама за учење, бележе непримерена понашања, информишу родитеље и уклањају непримерени садржај са платформи које користе у свом раду.

    Уколико школа има сазнања о дигиталном насиљу између ученика које се наставља и поред информисања родитеља и/или представља посебан ризик по ученика/ке изложене насиљу потребно је да поднесе пријаву надлежном Министарству унутрашњих послова и о томе извести надлежну Школску управу.

Корекција информације онлајн обуке за наставнике централизоване платформе за учење Office 365 сa Teams-oм

Исправка:
Линк за Мајкрософт онлајн обуку у УТОРАК 24.3.2020. у 19 сати (тема „Рад у веб апликацији OneNote-u као дигиталној бележници и веза са Teams централним чвориштем за наставу на даљину“) који је дат у првобитно достављеном обавештењу није тачан. Молимо Вас да за приступ овој онлајн обуци користите линк: http://aka.ms/AA7uyws

 

Препорука ШУ Зајечар

(и директора са којима смо интензиво на вези)

 

Поштоване колеге,

Већина школа (преко одељењских старешина, предметнух наставника, учитеља) се већ првог дана повезала са ученицима и родитељима. Настава на даљину је кренула од уторка 17.03.2020.године.

Велики број родитеља сматра да се пред ученике, и поред наставе са РТС-а поставља велики број захтева.

Како би избегли овај проблем и оптерећење ученика и свели их на разумни ниво, директори и сарадници неких школа су дошли на идеју да својим колегама наставницима упуте  смернице за рад (од њих је и стигао овај допис који смо прилагодили свима вама).

 У складу са дописима који су пристигли из  Министарства просвете,   Школске управе и педагошке службе за даљи рад препоруке су следеће:

  • Наставници чији је недељни фонд 4 часа недељно, захтеве и консултације са ученицима (домаћи рад, презентација, контролна вежба…) реализују два захтева недељно
  • Наставници чији је недељни фонд 2 часа недељно, захтеве и консултације са ученицима (домаћи рад, презентација, контролна вежба…) реализују једном недељно
  • Наставници чији је недељни фонд 1 час недељно, захтеве и консултације са ученицима (домаћи рад, презентација, тема за рад…) реализују једном сваке или сваке друге недеље али могу барем једном недељно да ученицима проследенеки материјал у виду линкова  (виртуелне туре, снимак концерта и сл.)
  • Наставници физичког и здравственог васпитања се укључују једном- два пута недељно (поред препоруке физичких активности ученицима дају и препоруке о очувању здравља, здравом стилу живота, а посебну пажњу посветити корективним вежбама јер ученици дуго седе за компјутером)
  • Трудите се да ваш контакт са ученицима буде колико је могуће у исто време (нпр. Математика уторак и четвртак, енгледки језик увек среда и сл.)
  • Разредне старешине су посредници између наставника и ученика и дужне су да помогну наставницима при креирању виртуелних учионица или онлајн сусрета
  • Све активности које се тичу наставе (прослеђивање упутстава, давање домаћих задатака, слање материјала и сл.) завршите са ученицима до 14 сати (од 1. до 6. разреда) и до 15 сати (7. и 8. разред), како би ученици (и ви ) имали довољно времена за одмор и остале свакодневне активности
  • Будите толерантни и имајте разумевање за наше ученике, ово је нова ситуација и за њих
  • Молимо стручне службе да ученицима и родитељима, у случају да им је потребна додатна помоћ и подршка у новонасталој ситуацији, помогну саветима (обавештење на https://www.ssnikolatesla.edu.rs/obavestenje-za-ucenike-i-roditelje/ ). Молим разредне старешине да текст из прилога проследе мејлом родитељима.

Што се Ес дневника тиче, препоруке су следеће:

  • Прве недеље уписујју се само часове са РТС-а, према броју часова реализације за ту прву недељу
  • Од друге недеље 23.03.2020.год. уписују се сви часови и то прво часови са РТС-а (редоследом приказивања на тв-у), а после њих се надовезују остали часови према важећем распореду поштујући недељни фонд часова
  • Понедељак 16.03.2020. год. је нерадан дан а субота 21.03.2020.год.је радна субота.
  • Учитељице могу да уписују часове држећи се свог распореда часова (радна субота, распоред за понедељак).
  • Прво уписујете наставну јединицу са РТС-а. Ако радите другачије, испод уписујете ваше наставне јединице. У напомени се обавезно уписује да је час одржан преко РТС-а.
  • Наставници предметне наставе уписују часове према распореду предмета са РТС-а, а након тога се уписују часови осталих предмета, редоследом у распореду према распореду часова за тај наствни дан од првог часа па надаље

ПРИМЕР –понедељак  1.Математика РТС

  1. Српски језик РТС
  2. предмет који је тог дана први у распореду и тако

                                           редом-не рачунају се часови из програма РТС-а

  1. предмет који је тог дана други у распореду…….

Приликом евидентирања  часова наставници треба да поштују недељни фонд часова свог предмета узимајући у обзир часове са РТС-а и часове у распореду

  • Остали наставници ( који немају РТС наставу), у напомени уписују начин реализације часа (Гугл учионица, Вибер, Зум, Мајкрософт тимс…)
  • У делу који се односи на евидентирање оцене, избором опције ,,додај активност“ наставник добија могућност да забележи запажања о активностима и напредовању ученика.
  • Приликом дефинисања радне недеље, одељенске старешине имају могућност да у секцији ,,Напомена“ наведу да се настава у текућој наставној недељи реализује на даљину.

Што се ваше евиденције тиче, препоруке су следеће:

  • Трудите се да у својој педагошкој документацији имате сав материјал који сте прослеђивали ученицима, презентације, линкове, вежбања, тестове. Ваша педагошка документација може бити у папиру или електронском облику, како вама одговара.
  • Битно је и да редовно бележите рад и ангажовање ученика.Такође је битно да обавестите ученике да ће с е поред повратних информација, рачунати и њихово ангажовање и ажурност, редовно пријављивање на платформама као и поштовање рокова. Битно је и то да ученици имају континуитет у раду.
  • Будите у контакту са разредним старешинама одељења у којима предајете како би имали увид у ниво оптерећење ученика.

Ове препоруке су интерног карактера, и креиране су како би свима нама олакшале сналажење у новонасталој ситуацији.

 

Додатна појашњења у вези Microsoft Teams апликације

 

У наставку шаљемо важно обавештење за школе и наставнике који су се определили за коришћење Microsoft Teams апликације за онлајн извођење наставе и налога за приступ које су добиле од Министарства, као и додатне корисне информације за оне који имају дилеме у вези платформе/апликације за онлајн извођење наставе у току ванредног стања. Напомињемо да је школама остављена слобода избора платформе/апликације (једне или више) помоћу којих ће у току ванредног стања организовати подршку наставном процесу у вери да свака школа и наставници у њој имају за циљ да својим ученицима обезбеди најквалитетније могуће услове за учење.

 

За школе/наставнике који већ користе Microsoft Teams и користе налоге који су достављени од стране Министарства:

 

Примећено је да неким ђацима нису достављене комплетне и исправне информације у вези са приступом Microsoft Teams апликацији. У поруци, у којој сте добили налоге, је експлицитно наведено следеће:
За приступ Microsoft Teams апликацији се користи адреса електронске поште која се добија када се на корисничко име надовеже „@eprosveta.ac.rs“  без наводника.
Нпр. ако је корисничко име 123_2345_r3os_o1_u4 за приступ се користи адреса: 123_2345_r3os_o1_u4@eprosveta.ac.rs
Претходно важи и за наставнике и за ученике, па је неопходно да разредне старешине доставе претходно појашњење родитељима и ученицима, у случају да ову информацију нису већ проследили.
Такође напомињемо да неки наставници нису проследили исправне лозинке. Нпр. прослеђена је лозинка uu.123456 уместо лозинке Uu.123456 (јако је важно да се лозинка пошаље онако како је наведена у табели, укључујући и да ли је неко слово велико или мало).
Неопходно је да све разредне старешине провере шта су од информација послали својим ученицима и да по потреби пошаљу допуњене или кориговане информације.

 

Такође, молимо школе да обезбеде да уколико бар један наставник жели да користи поменуту апликацију, да разредне старешине према упутству формирају одељења или да помогну наставнику који жели да користи апликацију да то сам учини на основу података који су достављени разредном старешини.

 

Корисне информације за све школе и наставнике који имају дилему у вези са избором платформе/апликације, као и оне кшколе и наставнике који су већ одабрали за коришћење платформу Microsoft Teams

 

На адреси https://rasporednastave.gov.rs/alati-uputstva.php су постављена додатна видео упутства која кратко и прецизно објашњавају како се апликација користи у одређеним конкретним ситуацијама. У припреми је и контакт центар кроз који ће заинтересовани наставници моћи добити одговоре на питања у вези са коришћењем апликације. Додатне информације ће бити дистрибуиране кроз саму апликацију, а заинтересоване школе ће им моћи приступити путем генеричких налога за директора и секретара школе, који су креирани и достављени свим школама. Напомињемо да ће овај канал подршшке бити доступан свим школама које желе да користе Microsoft Teams или га већ користе, без обзира на то да ли користе своје налоге које имају од раније или користе генеричке налоге које су добили од Министарства.

 

У наставку наводимо и друге корисне информације у вези са Microsoft Teams апликацијом, које свакако треба имати у виду приликом избора платформе за онлајн подршку настави током ванредног стања:
– Microsoft је уступио апликацију потпуно бесплатно и за наставнике и за ученике, како за време ванредног стања, тако и за касније,
– за оне који немају интернет прикључак у стану/кући, обезбеђен бесплатан мобилни интернет код МТС Телеком и Теленор мобилних оператора,
– за све школе су креирани налози за наставнике и ученике, као и за директора, секретара и педагога, што је велики посао у припреми било које платформе за онлајн наставу,
– ученици могу да се организују у тимове (једно одељење, један тим), а у оквиру тимова могу да се направе канали за комуникацију, један канал по предмету, тако да сваки наставник комуницира са ученицима независно од осталих,
– обезбеђена текстуална и видео упутства на сајту https://rasporednastave.gov.rs/alati-uputstva.php
– организују се онлајн обуке које су бесплатне и доступне свим наставницима (информацију о за сада познатим терминима сте добили у једној од претходних порука),
– у припреми је и контакт центар који ће бити доступан наставницима како би могли добити помоћ у коришћењу алата,
– алат омогућава аудио и видео комуникацију са читавим одељењем (препоручује се да ученици држе угашене камере док наставник држи лекцију или ученицима помаже у праћењу наставе на РТС-у), а омогућава и друге видове комуникације и размену докумената, слика и презентација, те креирање упитника и задатака за ученике,
– апликацију је могуће користити у веб претраживачу, а исто тако постоје апликације и за рачунаре и за мобилне уређаје (Windows, iOS и Android),
– апликација омогућава и да се час или консултације са ученицима сниме, како би ученици који у одређеном термину нису могли пратити могли одгледати снимак и касније,
– апликација омогућава формирање тимова сачињених само од запослених у школи, како би се у периоду ванредног стања могли организивати и други састанци који се у редовном стању одржавају у школама.

 

Срдачан поздрав,
Министарство просвете, науке и технолошког развоја
Сектор за дигитализацију у просвети и науци

 

ПЛАН РАДА ЗА НАРЕДНИ ПЕРИОД

Зимски распуст је продужен па су изгубљени:

18.02.2020. – уторак;

19.02.2020. – среда;

20.02.2020. – четвртак;

21.02.2020. – петак.

 

Због ванредног стања није се радио:

16.03.2020. – понедељак.

 

21.03.2020. – субота, радила се по распореду за понедељак (надокнада за 16.03.2020. а та субота је планирана да се ради по распореду за петак, надокнада за 21.02.2020.).

 

На основу Одлуке о промени Правилника о календару образовно-васпитног рада средње школе за школску 2019/2020. годину ради се:

15.04.2020. – среда (надокнадићемо 19.02.2020. – среду);

16.04.2020. – четвртак (надокнадићемо 20.02.2020. – четвртак).

 

Радне суботе:

09.05.2020. – суботa (надокнадићемо 21.02.2020.  петак).

23.05.2020. – суботa (надокнадићемо 18.02.2020. – уторак).

 

Остаје по плану :

05.05. 2020. – уторак радимо за понедељак;

13.05. 2020. – среда радимо за понедељак;

21.05.2020. –  четвртак радимо за понедељак.

 

Сугестије за активности оцењивања у предстојећем периоду учења на даљину

 

Ocenjivanje Doc Apr 13 2020

 

 

 

КОНКУРС: МАГИЈА ЈЕ У РУКАМА НАСТАВНИКА –

избор најбољих примера наставе на даљину

 

 

НАЛЕД и Организација за развој каријере и омладинског предузетништва Connecting
у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја, Заводом за унапређивање образовања и васпитања, и Републичким секретаријатом за јавне политике, и уз подршку Америчке агенције за међународни развој (УСАИД) расписују Конкурс за избор најбољих примера наставе на даљину под називом Магија је у рукама наставника.

 

Нове околности и промене које се дешавају подстичу нас да им се стално прилагођавамо и да константно учимо. Како се део образовног процеса који је функционисао у учионицама преко ноћи „преселио“ у е-простор, изазов да му се прилагодимо је велики, али отвара и огромну могућност за креативност и нове идеје.

Имајући у виду да показана иновативност у извођењу наставе у промењеним условима заслужује широко друштвено признање, позивамо све наставнике и стручне сараднике у државним или приватним основним и средњим школама који су у протеклих годину дана имали водећу улогу у  осмишљавању и извођењу одређеног облика наставе на даљину да учествују на Конкурсу тако што ће најкасније до 31. маја 2020. попунити онлајн формулар на страници https://jpd.rs/konkurs и приложити кратку презентацију.

Стручни жири изабраће најмање три најбоља примера наставе на даљину који ће бити награђени на основу унапред дефинисаних критеријума, уз могућност додељивања и додатних признања. Посебна награда публике биће додељена на основу онлајн гласања публике на страници https://jpd.rs/online-nastava.  

Награда за првопласираног је учешће на студијском путовању у Финску/Естонију и лаптоп, док остале награде укључују лаптоп, таблет, паметни телефон и ваучере за куповину е-књига код издавача Лагуна/Делфи. Сви истакнути примери биће уврштени у јединствену јавну базу најбољих пракси наставе на даљину.

За сва додатна питања, можете нам се обратити на мејл: konkurs@jpd.rs.  

 

Правила конкурса:

 
Основни подаци о конкурсу
1. Предмет овог конкурса су примери изведене наставе на даљину који се односе на све разреде основних и средњих школа, као и на све предмете који су део школског програма. Настава на даљину у овом смислу подразумева наставу посредством електронских платформи за усмену (видео или аудио) или писану комуникацију, која се може, али не мора нужно одвијати у реалном времену, у оквиру једног или више часова, као део одређене наставне целине / теме или пројектне наставе.
 
2. Циљеви конкурса су: промоција иновативних метода учења и пројектне наставе, подстицање креативног повезивања наставника и ученика, унапређење наставних резултата, промоција значаја и угледа наставника у друштву, промоција образовања и науке и нових начина комуницирања и технологије.
 
3. Конкурс организују НАЛЕД и Организација за развој каријере и омладинског предузетништва „Connecting“ (у даљем тексту: Организатори), у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја, Заводом за унапређивање образовања и васпитања и Републичким секретаријатом за јавне политике у оквиру Пројекта јавно-приватног дијалога за развој који подржава Америчка агенција за међународни развој (УСАИД).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учесници

4. Конкурс је отворен за све наставнике разредне и предметне наставе и стручне сараднике основних и средњих, државних и приватних школа. Један наставник односно стручни сарадник може бити заступљен са највише две пријаве на конкурсу.

 
5. Наставници могу учествовати на конкурсу искључиво у своје име, као главни аутори изведене наставе на даљину са којом конкуришу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Трајање и фазе такмичења

6. Конкурс траје од 22. априла до 31. маја 2020. године.

– Пријављивање на конкурс попуњавањем онлајн формулара на страници https://jpd.rs/konkurs (22. април – 31. мај). Све пријаве које испуњавају услове ће бити објављене на страници https://jpd.rs/online-nastava најраније од 30. априла;
– Слање додатних питања Организаторима такмичења на имејл konkurs@jpd.rs (најкасније до 10. маја). Сва релевантна питања и одговори ће бити објављени на сајту www.jpd.rs (најкасније до 15. маја);
– Онлајн гласање за награду по избору публике (15. мај – 7. јун). Гласање ће бити организовано на страници https://jpd.rs/online-nastava;
– Оцењивање пристиглих примера наставе на даљину од стране стручног жирија и одабир најбољих (најкасније до 15. јуна);
– Проглашење најбољих примера наставе на даљину и додела награда (најкасније до 30. јуна).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Подношење пријава

7. Пријаве се могу односити на примере наставе на даљину која је изведена најмање једном у периоду од 31. маја 2019. до 31. маја 2020.
 
8. Пријава за такмичење се врши попуњавањем онлајн формулара и слањем пратећих материјала путем странице https://jpd.rs/konkurs од 22. априла после 12ч.
 
9. Како би учествовали на такмичењу, учесници обавезно треба да попуне пријавни формулар на страници https://jpd.rs/konkurs и доставе пратећи материјал који илуструје изведену наставу на даљину у складу са инструкцијама.
 
10. Обавезни пратећи материјал подразумева презентацију од највише 10 слајдова која се доставља у PPT или PDF формату – документ не сме бити већи од 20 мегабајта.
 
11. Опционо, уколико желе (није обавезно) учесници конкурса могу доставити и друге доступне онлајн садржаје као што су линк за видео презентацију на Youtube-у о изведеној настави, утисцима ученика и слично у трајању до пет минута, линк ка видео снимку изведене наставе, линкове за коришћене онлајн алате, објаве на друштвеним мрежама, у медијима и слично.
 
12. Уколико се у достављеним описима или прилозима појављују ликови или имена малолетних лица, потребно је доставити сагласност њихових родитеља, односно старатеља, за објављивање тог материјала, или обезбедити да се ликови малолетних лица не могу препознати, а имена заменити иницијалима.
 
13. Попуњен пријавни формулар и пратећу документацију је потребно послати најкасније до 31. маја 2020. у 23:59ч.
 
14. Уколико се доставе две или више пријава које се односе на исти пример изведене наставе на даљину – биће узета у разматрање само она пријава која је прва достављена.
 
15. Непотпуне, неодговарајуће и закаснеле пријаве неће бити узете у разматрање. Ниједан допунски материјал достављен накнадно или ван пријавног формулара неће бити прихваћен.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцењивање пријава

16. Пристигле пријаве оцењује стручни жири састављен од представника НАЛЕД-а, Connectinga, Министарства просвете, науке и технолошког развоја, Завода за унапређивање образовања и васпитања, Републичког секретаријата за јавне политике и покровитеља конкурса.

 
17. Оцену пријавних формулара и презентација жири ће спровести на основу следећих критеријума:
 
I Иновативност у методичком приступу (нпр. коришћење пројектног приступа настави и друге иновативне методе); II Подстицање учешћа ученика и интерактивност приступа; III Прилагођеност узрасту ученика; IV Повезаност са другим наставним целинама; V Иновативно коришћење савремених технологија за потребе наставе и учења на даљину.
 
18. Жири ће изабрати најмање три примера наставе на даљину који ће бити награђени, уз могућност додељивања додатних признања. Додатни истакнути примери биће уврштени у јединствену базу најбољих пракси наставе на даљину.
 
19. Посебна награда публике за најбољи пример наставе на даљину биће додељена на основу онлајн гласања на страници https://jpd.rs/online-nastava.
 
20. Један пример наставе на даљину може добити и награду жирија и награду публике.
 
21. Жири задржава право да не узме у разматрање пријаве које нису у складу са начелима академске честитости, садрже непотпуну документацију или пропагирају расну, верску, националну или било коју другу нетрпељивост.
 
22. Аутори достављених примера наставе на даљину преузимају пуну прекршајну и кривичну одговорност уколико дође до кршења ауторских и сродних права.
 
23. Информација о изабраним најбољим примерима ће бити званично објављена најкасније 30. јуна 2020, уколико је могуће у оквиру јавне доделе и/или на сајту https://jpd.rs и https://zuov.gov.rs.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Награде

23. Аутори три најбоља примера наставе на даљину на основу оцене стручног жирија освојиће следеће награде: 1. награда – учешће на студијском путовању у Финску и Естонију за једну особу и лаптоп, 2. награда – лаптоп и 3. награда – таблет.

 
24. Аутор најбољег примера наставе на даљину на основу онлајн гласања публике биће награђен паметним телефоном.
 
25. Аутори десет најбоље оцењених примера добиће ваучере за куповину е-књига код издавача Делфи/Лагуна.
 
26. Аутори истакнутих примера ће добити посебна признања, а њихови примери ће као део јединствене базе наставе на даљину бити промовисани кроз активности организатора конкурса.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Реализација награда

27. Ваучери за путовање и е-књиге, робне награде, промотивни поклони и сертификати се преузимају у оквиру званичне доделе или најкасније у року од месец дана након званичног проглашења победника и добитника признања.

 
28. Студијско путовање у Финску/Естонију у трајању од 4 радна дана ће бити реализовано најкасније до новембра 2021. године.
 
29. Уколико победници конкурса не преузму ваучере, робне награде и промотивне поклоне – губе право на исте.
 
30. Уколико се испостави да победници на конкурсу нису аутори награђених примера наставе на даљину – губе право на награду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коришћење података и ауторска права

31. Подношењем пријаве за конкурс учесници пристају да се њихови лични подаци користе и објављују у сврху спровођења и промоције такмичења, јавног објављивања победника, доделе и реализације награда и објаве репортажа и/или сличних материјала у вези са такмичењем, што не подлеже плаћању било каквих накнада.

 
32. Учешћем на конкурсу, учесници дају Организаторима и партнерским институцијама и организацијама, дозволу да без накнаде користе и објављују све материјале (видео, аудио или писане) и идејна решења која су настала у оквиру конкурса за едукативне, промотивне, и друге некомерцијалне сврхе.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Остале одредбе

33. Организатори задржавају право да измене период трајања конкурса, прекину или обуставе даљу реализацију конкурса, у било које доба и према сопственом нахођењу. За време прекида конкурса, као и у случају обуставе, Организатори се ослобађају сваке даље обавезе према учесницима. Организатори задржавају право да измене ова Правила, према сопственом нахођењу. Све такве измене, прекиди или обуставе биће објављене на сајту https://jpd.rs и https://zuov.gov.rs без одлагања.

 
34. Организатори не сносе одговорност за проблеме који могу настати приликом попуњавања формулара за учешће и слања осталих пратећих материјала.
 
35. Уколико услед више силе и објективних околности Организатор није у могућности да организује студијско путовање у Финску/Естонију у предвиђеном року, ова награда за најбољи пример онлајн наставе по оцени стручног жирија се неће реализовати, у ком случају победник конкурса неће имати право на компензацију.
 
36. Примедбе учесника које се односе на спровођење односно реализацију Конкурса шаљу се искључиво писаним путем на имејл konkurs@jpd.rs. Рок за доставу примедби је три дана од дана када је настао разлог за примедбу. Примедбе које приспеју после овог рока неће бити разматране. Одлуке Организатора по примедбама достављају се учесницима у писаној форми путем мејла. Одлуке Организатора по примедбама учесника су коначне.
 
37. Попуњавањем онлајн формулара учесници конкурса потврђују да су сагласни са свим наведеним условима конкурса.
 
 
ПРАВИЛНИК О НАСТАВНОМ ПЛАНУ И ПРОГРАМУ
 
Бравар-заваривач

opsti

strucni

 

Туристичко-хотелијерски техничар

strucni tht

tht opsti

 

Prilog 1_Operativni plana rada nastavnika